СКАНДАЛИШоу-бізнес

Як музична премія «YUNA-2024» перетворилась на «Золотий грамофон»?

Творчість артистів завжди повинна заохочуватись незалежно від статусу та рівня популярності. В українському сучасному просторі постійні музичні премії почали з’являтися лише після 2010 року. Найбільше на слуху були «Пісня року», «M1 Music Awards» та «YUNA». Остання відігравала важливу роль. Заснувавши цю премію, проєкт позиціонували як свіжий ковток повітря. Відзначали молодих, перспективних артистів, організація і проведення були якісними, а сцена і номери артистів дивували глядачів. Найголовніше — на премії відзначали саме українських артистів.

Нарешті наші виконавці почали отримувати увагу та відзнаки на Батьківщині, а не деінде. В далекому 2011 році український радіо- та телеведучий Павло Шилько об’єднується з британсько-українським мільярдером пакистанського походження Мохаммадом Захуром і створює Yearly Ukrainian National Awards (YUNA).

Одними з перших переможців щорічної премії стали Іван Дорн, Вакарчук, Хливнюк, The Hardkiss та інші. І вже з 2015 року ми помічаємо одні й ті ж обличчя як у номінаціях, так і серед переможців: Тіна Кароль, Вакарчук, Monatik, Барських, і ротації імен майже не відбувається. Премія, яка мала всі шанси стати важливою культурною подією у світі музики, перетворюється на іміджевий масмаркет, розрахований на погладжування по голівці першого ешелону артистів, уперто ігноруючи нові хвилі української музики.

Ви можете сказати: а що ти хотів? Засновник — чоловік співачки Камалії, який створив цю премію задля розваги і задоволення его дружини. Можливо, і так, але як супербізнесмен високого рангу Захур розуміється в репутаційній складовій, як ніхто інший.

Але щось пішло не так. На дворі 2024 рік, і ми бачимо одні й ті ж обличчя. Єдина різниця — актуальність цих облич на даний час. У нас перемагають Kola, Клавдія Петрівна, Артем Пивоваров, Антитіла та інші. У номінації не потрапляють молоді артисти, як-от Skylerr, 100лиця, Molodi, Victoria Niro та інші. Знову отримують нагороди передбачувані номінанти, які і без премії мають популярність та визнання.

Сьогодні для засновників «YUNA» це іміджева премія, але в культурному просторі вона не має жодної цінності та актуальності. Я б скоріше сказав, що дана премія знецінює роботу молодих та перспективних артистів. З роками впав кредит довіри до об’єктивності голосування, якість організації з кожним роком стає нижчою, а піар та промо заходу таке враження, що відсутні взагалі.

Цього року зробили ставку на блогерів — від Квіткової до Раміни та Люди з Голлівуда, які вручали статуетки переможцям у номінаціях. Таким чином, судячи з усього, організатори зробили ставку на «сучасні» трендові обличчя. От тільки яке відношення запрошені блогери мають до музичного бізнесу — не зовсім зрозуміло.

У майбутньому ми будемо спостерігати лише стагнацію проєкту. Нині складно сказати, що премія переживе трансформацію, перезавантажиться та здивує в майбутньому.

Маєш гарячі плітки?
Надсилай на пошту

НАДІСЛАТИ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *